Trouwen op Curaçao

21 oktober 2011

Op 14 september 2011 vond de eerste Fabuloes Wedding plaats waarvan ik de voorbereidingen had geregeld, maar waar ik niet bij was als ceremoniemeester. Helaas….want de reis ging naar Curaçao! Dus met alles tot in de puntjes voorbereid, moest ik de organisatie toch echt een paar dagen van tevoren loslaten!  Gelukkig wist ik dat de organisatie overzee ook in goede handen was en dat gaf rust. Zowel aan mij als het bruidspaar!

Raymond en Anke werden op Curaçao opgevangen door de weddingplanner ter plekke, spraken hun wensen door met de fotografe en maakten kennis met de ambtenaar die hen mocht trouwen. En al snel genoeg was hun grote dag daar!

Nadat Raymond Anke had opgehaald op hun hotelkamer vertrokken ze naar de fotolocatie. En daarmee begon de dag meteen goed. Raymond is namelijk vrijwilliger bij de brandweer in zijn woonplaats en het was zijn grootste wens om foto’s te maken op een Curaçaose brandweerkazerne. Het was wat geregel, maar wat was ik blij toen we hiervoor de goedkeuring kregen van de brandweercommandant. En om het feest helemaal compleet te maken, werd het bruidspaar in brandweerauto met toeters en bellen naar het strand gereden. Dit alles was zelfs voor Curaçaose begrippen heel bijzonder, wat ervoor zorgde dat het bruidspaar zelfs de plaatselijke krant haalde met hun foto’s!

Na nog een relaxte fotoserie op het strand gemaakt te hebben, was het tijd voor het grote moment. Op  het strand van Blaauw Baai was een romantisch prieeltje voor hen ingericht, waar hun intieme trouwceremonie plaats vond. Het ruisen van de zee op de achtergrond, de zon aan de hemel en met de blote voeten in het zand…wat wil je nog meer. Na de ceremonie, het proosten en het aansnijden van de bruidstaart vond er nog een heerlijk diner plaats op het strand, speciaal voor het bruidspaar en de ouders.

Ondanks het feit dat ik er niet bij was heb ik op afstand mogen meegenieten van deze prachtige bruiloft. De voorbereiding was heerlijk om te doen, en de bruid hield mij tijdens de vakantie zelfs per sms op de hoogte. En de foto’s …tja, die spreken voor zich!

Deze slideshow vereist JavaScript.

Wil jij ook trouwen in het buitenland? Informeer gerust naar de mogelijkheden!

Foto’s: Caroline Castendijk Photography

Plaats een reactie